Petak

Petak - cover

Petak - logo

Jak začít cvičit doma s jednoručními činkami

13.12.2018

Jak začít cvičit doma s jednoručními činkami

Chcete začít cvičit, ale nemáte na to příliš času? Pak zkuste zvážit variantu domácího cvičení za pomoci vlastní váhy a činek. Proč činek? Protože vlastní váha Vám sice pomůže zpevnit tělo, ale příliš hmoty nenaberete, protože se jednoduše jedná o malou zátěž- resp. zátěž, kterou není vždy možno směřovat v maximu správným směrem. S vlastní vahou poměrně dobře procvičíte břicho, ale důležité partie jako jsou hrudník, bicepsy, tricepsy a případně i nohy nebudou procvičené dostatečně.

Jaké činky vybrat pro základy cvičení doma?

 

Pokud začínáte, pak nemusíte nutně kupovat extra drahé činky, avšak ty nejlevnější modely vyrobené z betonu potaženého plastem bych já osobně určitě vynechal. Jejich nákupem sice ušetříte pár stokorun, ale beton se často vydroluje a navíc je nutno počítat s výrazně většími rozměry činek, což by pro Vás bylo časem dosti omezující. Určitě tedy kupte klasické celokovové nakládací činky s běžným průměrem tyče- tzn. 25, nebo 30 mm, na které budete mít možnost časem dokoupit další kotouče. Zpočátku bych Vám doporučoval volit hmotnost jednoručních činek alespoň 2 x 15 kg- zpočátku se Vám to bude zdát zbytečně mnoho, ale uvidíte, že Váš prvotní progres bude poměrně rychlý a na tuto váhu se relativně rychle dostanete a činky využijete.

Jaké partie s činkami procvičím

 

jednoručními činkami dokážete i v domácích podmínkách dobře procvičit prakticky všechny hlavní partie- najděte si články, které se věnují cvičení s činkami včetně obrázků, případně nakoukejte nějaká videa na youtube. Pokud budete chtít výrazný hrudník, pak asi budete muset do posilovny, ale téměř všechny ostatní tělesné partie dokážete s jednoručními činkami dobře procvičit.

Komentáře

Pro přidání komentáře se prosím přihlašte.